Հենց սկսում ես հայրենասիրական ոտանավորներ գրել ու հայրենասիրական երգեր երգել, կյանքիդ որակը կտրուկ լավանում է
Հեռավոր անցյալ է դարձել այն ժամանակաշրջանը, երբ հույն մեծ ողբերգակ Սոֆոկլեսն իր ողբերգությունների համար ընդամենը կաղնու տերևներից հյուսված պսակով էր պարգևատրվում; Փառքը հոյակապ բան է, բայց այդ փառքի պսակից ի՞նչ օգուտ կարող էր քաղել, ասենք, օրինակ, 16-րդ դարում ապրած հունգար թափառաշրջիկ բանաստեղծ ու վինահար Շեբեշթեն Թինոդի Լանթոշը, որն իր մասին բանաստեղծություններից մեկում ասել է. «Լոկ ներշնչանքով եմ ձեռներս տաքացնում»: Հետո՞ ինչ, որ բանաստեղծին Ապոլոնը շնորհներով էր օժտել, հետո՞ ինչ, որ նա Ապոլոնի բնակավայր Պառնաս սարից բխող Կաստալյան աղբյուրից էր ըմպել: Նույնիսկ այդ աղբյուրի ջուրը խմածին ինչ-որ սնունդ է հարկավոր: Իսկ այս բանաստեղծի ժամանակներն այնպիսին էին, որ նրա կողքին չի եղել գոնե հրատարակչի ձեռքը, որը գոնե ինչ-որ բան գցեր նրա քսակը:
1515-ին Տրնավա քաղաքում ժողովրդական ժողով է տեղի ունենում: Այստեղ նա ծանոթանում է քաղաքական գործիչ Տոմաշ Նադաշդի հետ, որը նրան ժամանակագրի պաշտոնի է վստահում: 1546-ից մինչև 1551 թվականը խաղաղ տարիներ էին, և Թինոդին ամբողջովին նվիրվում է հունգարական հին բանաստեղծությունների մշակմամբ: 1552 թվականին թուրքերը նոր արշավանք են սկսում, և Թինոդին այդ իրադարձությունը անմահացնում է իր երգերում: Նա պաշարված Շեբեշտեն քաղաքի մոտ էր և շատ մանրամասն տեղեկություններ էր հավաքում պաշարման ընթացքի ու քաղաքի դիմադրության մասին: Շուտով Թինոդիի փառքն հասնում է կայսր Ֆերդինանդ Առաջինին, որը 1553-ին նրան ազնվականի տիտղոս ու զինանշան է շնորհում: Թինոդիի ամբողջ ստեղծագործական ժառանգությունն ընդամենը 1200 տող է կազմում, որը, նույնիսկ ժամանակի չափանիշներով, շատ քիչ է: Նա միշտ գրել է ինչ-որ իրադարձության առիթով, ու նրա պոեզիայի գեղարվեստական որակը բարձր չէ: Քանի որ նա բանաստեղծություններում ձգտել է մանրամասների անդրադառնալ, այդ իսկ պատճառով դրանք շատ միապաղաղ են: Իր իսկ կենդանության տարիներին նրա ոտանավորները ոչ թե գեղարվեստական, այլ հրապարակախոսական արժեք են ունեցել: Նկարում՝ Շեբեշթեն Թինոդի Լանթոշի հուշարձանը Հունգարիայի Շարվար քաղաքում: |