Ի Ն Չ Պ Ե՞ Ս ԿԱԶՄԱՔԱՆԴԵԼ ՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ՍԻՈՆԱ-ՄԱՍՈՆԱԿԱՆ ՍՑԵՆԱՐՈՎ (ՄԱՍ ՏԱՍՆՈՒԹԵՐՈՐԴ)
ԿԱԶՄԱԼՈՒԾԵԼ ՏԵՍԱԿԻ ԱՐԺԵՀԱՄԱԿԱՐԳ՝ ՄԱՐԴԿԱՅԻՆ ԱՐԱՏԱՎՈՐ ԲՆԱԶԴՆԵՐԻ ՎՐԱ ԽԱՂԱԼՈՒ ՄԻՋՈՑՈՎ, ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՀԱՄԱՐ ՄԻԱՆՁՆՅԱ ԲՌՆԱՊԵՏԻ ՀԱՄԱՇԽԱՐՀԱՅԻՆ ԻՇԽԱՆՈՒԹՅՈՒՆ։ Պահնորդության չափանիշերը։ Անլուր դիտարկումը՝ հսկողությամբ հետևելը, դավադիրների միջավայրում։ Քանի որ դավադիրների մեծամասնությունը գործում է «արվեստի սիրույնց» , հանուն շատախոսության, ապա, մինչ նրանց կողմից գործողությունների դրսևորումը, մենք նրանց չենք անհանգստացնի, այլ միայն նրանց միջավայր կներդնենք դիտորդներ՝ հետևող տարրեր… Բացահայտ պահնորդությունը՝ իշխանության մահն է։ Պետք է հիշել, որ իշխանության հեղինակությունը նսեմանում է, եթե նա հաճախակի է հայտնաբերում իր դեմ նյութված դավադրություններ, սրանում արտահայտված է սեփական անկարողությունը խոստովանելու, կամ որ ավելի վատ է սխալականության կանխավարկածը։ Ձեզ հայտնի է, որ մենք ոչնչացրեցինք Թագավորող գոյերի հեղինակությունը նրանց նկատմամաբ իրականացրած հաճախակի մահափորձերով, մեր գործակալների՝ մեր հոտի կույր ոչխարների միջոցով, որոնց շատ հեշտ է մի քանի ազատական հայտարարությամբ մղել հանցագործությունների, միայն թե դրանք քաղաքական երանգավորում ունենան: Մենք կհարկադրենք կառավարողներին խոստովանել սեփական անճարակությունը՝ բացահայտ պահնորդնության մասին հայտարարելով ու դրանով էլ կկործանենք իշխանության հեղինակությունը: Հուդայական թագավորի պահապան-պաշտպան պահնորդությունը։ Մեր տիրակալը կպահպանվի միայն ամենաաննկատ թիկնազորի կողմից, քանզի մենք թույլ չենք տա նույնիսկ ենթադրել, թե նրա դեմ կարող է գոյություն ունենալ այնպիսի պետական դավադրություն, որի հետ նա անկարող լինի պայքարել և կարիք ունենա դրանից թաքնվելու: Եթե մենք նման միտք իսկ թույլտանք, ինչպես դա արել և անում են գոյերը, ապա դրանով դատավճիռ ստորագրած կլինենք եթե ոչ անձամբ նրա, ապա ոչ հեռու ապագայում` նրա թագավորական տան (դինաստիայի) համար: Իշխանության առեղծվածային վարկանիշը: Խստիվ պահպանվող արտաքին դրսևորմամբ, մեր տիրակալն իր իշխանությունը կգործածի միայն ի շահ ժողովրդի, բայց բնավ ոչ յուրայինների ու դինաստիական օգտին։ Դրա համար էլ, այդ արտաքին վայելչության պահպանումով, նրա իշխանությունը հարգանք կվայելի ու կպաշտպանվի հենց հպատակների կողմից, նրան կաստվածացնեն այն գիտակցումով, որ հենց նրա հետ է կապված պետության ամեն մի քաղաքացու բարեկեցությունը, քանի որ նրանից կախված կլինի հասարակական կացութաձևում տիրող կարգ ու կանոնը… Թագավորի պահպանության բացեիբաց կազմակերպումը, կնշանակի ի ցույց դնել, նրա հզորության կազմակերպման թույլ կողմերը։ Մեր տիրակալը ժողովրդի մեջ գտնվելիս միշտ կլինի շրջապատված՝ իբրև թե հետաքրքրասեր կանանց ու տղամարդկանց բազմությամբ, որոնք կզբաղեցնեն նրան մոտ գտնվող առաջին շարքերը՝ արտաքնապես ասես պատահականորեն, սակայն զսպելու համար հետևի շարքերին, իբր՝ կարգապահության հանդեպ դրսևորած հարգանքից ելնելով: Դա կսերմանի զսպվածության օրինակ նաև մնացյալի մոտ: Եթե ժողովրդի մեջ հայտնվի որևե խնդրատու, որը ջանում է շարքերի միջով առաջանալով դիմումը փոխանցել, ապա առջևի շարքերը պարտավոր են ընդունել այդ խնդրագիրն ու խնդրողի աչքի առաջ այն փոխանցելտիրակալին, որպեսզի բոլորն իմանան, թե խնդրանքները հասնում են հասցեատիրոջը, հետևաբար, գոյություն ունի հենց տիրակալի վերահսկողությունը: Իշխանության փառապսակի գոյության համար պահանջվում է, որպեսզի ժողովուրդը կարողանա ասել՝ « «երբ այդ մասին Արքան իմանա» կամ «Արքան դրա մասին կիմանա» : Կալանք՝ առաջին իսկ կասկածով: Թիկնապահության գործառույթի պաշտոնական ներդրմամբ, կորսվում է իշխանության առասպելական հեղինակությունը, որոշակի խիզախության առկայության դեպքում, ամեն ոք կարող է իրեն իրադրության տեր զգալ, խռովարար մեկը կգիտակցի իր ուժն ու առիթի դեպքում՝ կորսա պահը, իշխանության հանդեպ մահափորձ անելու … Գոյերին մենք այլ բան էինք քարոզում, ուստիև կարող ենք տեսնել օրինակը, թե ինչի հասցրեց նրանց բացեիբաց թիկնապահության կիրարկումը։ |