Loading...

Articles

«LibreTaxi - սա կոմունիկացիոն ծառայություն է այլ ոչ թե տաքսի ծառայություն»

18:02, Sunday, 23 July, 2017
«LibreTaxi - սա կոմունիկացիոն ծառայություն է այլ ոչ թե տաքսի ծառայություն»
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
     Ռոման Պուշկինը ստեղծել է ծառայություն, որը աստիճանաբար, առանց գովազդի և որևե ներդրման - գրավում է աշխարհը: Ծառայությունը ծնվել է հեռավոր սիբիրյան գյուղում, պատրաստված է Telegram-Bot-ի տեսքով և կոչվում է LibreTaxi: Bot-ը կապում է վարորդներին և ուղեւորներին ու չի վերցնում որրևե գումար ո՜չ այս ո՜չ էլ այն կողմից: «Hi-Tech» -ը խոսեց Ռոմանի հետ, ով այժմ աշխատում է որպես ծրագրավորող Սան-Ֆրանցիսկոյում: Մենք նրանից իմացանք, թե ի՞նչպես է ապահովվում ուղևորոփոխադրման անվտանգությունը, ինչքանով է այս ամենը օրինական և ինչու՞ ծառայությունը շարունակում է մնալ անվճար:
    
    

    
    

- Պատմեք համառոտ, թե ինչպե՞ս է աշխատում LibreTaxi-ին:
    
    

- Այն աշխատում է շատ պարզ՝ ցանկացած մարդ կարող է դառնալ, կամ վարորդ, կամ էլ ուղեւոր, ընդամենը մեկ րոպեում: Չկա ոչ մի սահմանափակումներ, ոչ ըստ մեքենայի տարիքի, ոչ ըստ վարկանիշի, ոչ էլ ըստ ինչ-որ այլ պարամետրերի: Մենք չենք վերցնում որևե գումար ո՜չ վարորդից, ո՜չ էլ ուղևորներից, հավելվածը բաց է և հետագայում էլ կմնա բաց: Բացի այդ, ուղևորները վճարում են կանխիկ, այլ ոչ թե կրեդիտային քարտով: Այսինքն, ցանկացած ուղևոր կարող տաքսի պատվիրել և ցանկացած վարորդ կարող է դառնալ տաքսիստ ու փոխադրել ուղեւորներ:


     - Ինչու՞ Դու՜ք որոշեցիք ստեղծել այսպիսի մի ծառայություն: Ինչպե՞ս այս ամենը սկսվեց:
    
     - Ամեն ինչ սկսվեց մի Սիբիրական գյուղում, որտեղ ես ծնվել եմ: Այս գյուղում կա Uber-ին նմանվող ծառայություն՝ գյուղամիջում փակցված մի կտոր թղթի վրա գրված էին հեռախոսահամարներ և եթե մարդը պատրաստվում էր մի տեղ գնալ, ապա զանգում էր այդ ցուցակի համարներով և հարցնում. «Իսկ դու այնտեղ կգնա՞ս: - Չե՜, չեմ գնա: - Կքշե՞ս, կտանե՞ս այնտեղ: - Չե՜»: Եվ այդ ցանկը բավականին մեծ էր: Իսկ հետո հայտնվեց ինտերնետը, հայտնվեց բջջային աշտարակը: Ինտերնետը այնքան լավը չէր, բայց այնուամենայնիվ այն կար և այդ ժամանակ մենք ստեղծեցինք չատը:
    
    

- Ո՞ր տարում է դա եղել:
    
     - Դա եղել է հինգ տարի առաջ, գուցե, ավելի վաղ: Եթե ինչ-որ մեկը պատրաստվում էր գնալ ինչ-որ տեղ, այս չատում հնարվոր էր գրել այդ մասին անմիջապես հեռախոսից: Չատը սկզբից եղել է Skype-ում, ապա Telegram-ում: Չատում ամեն ինչը հրաշալի էր, բայց պռոբլեմը կայանում էր նրանում, որ չատում դժվար է կապնվել կոնկրետ մարդու հետ, որովհետև ծանուցումները գալիս են անմիջապես բոլորին: Մարդուն, որը տասը կիլոմետր հեռու է գտնվում ձեզանից, հետաքրքիր չէ տեղափոխել Ձեզ երկու-երեք կիլոմետր: Մենք փորձեցինք տարբեր ծրագրեր: Մենք նույնիսկ արեցինք կիսա-ավտոմատացված SMS-ուղարկում, սակայն դա զգալի վատ էր աշխատում, քանի որ, նորից, ուղարկել հաղորդագրությունը անմիջապես բոլորին տարբերակ չէ: Հետո ես պարզապես մոռացա դրա մասին: Բայց հետո Telegram-ը թարմացրեց իր API-ին bot-երի համար: Ես սկսեցի մտածել այն մասին, թե ինչպես է այն հնարավոր օգտագործել և այս գաղափարը կրկին ի հայտ եկավ իմ գլխում: Արդյուքում ես ստեղծեցի այս հավելվածը:
    
    

- Հավելվա՞ծը, թե՞ bot-ը:
    
     - Դե, ոչ հավելվածը, այլ bot-ը: Ես անվանում եմ դրան հավելված, քանի որ ծրագրավորողի տեսանկյունից այն նման է հավելվածի:
    
     - Սա մե՞կ մարդու նախագիծ է, թե՞ ինչ-որ թիմի:
    
     - Սա մեկ մարդու նախագիծ է՝ իմ նախագիծը: Իհարկե, ես խորհրդակցել եմ ընկերներիս հետ, ովքեր աշխատել են որպես տաքսի-վարորդ, այդ թվում Uber-ի մի շարք ինժեներա-ծրագրավորողների հետ և մարդիկանց հետ, ովքեր զբաղվում են ինտերֆեյսերով, բայց ես արել եմ ամեն ինչ ինքս: Եթե դուք նայեք ելակետային կոդին, ապա դուք այնտեղ կարող եք տեսնել, թե ինչպես այս ամենը սկսվեց: Ես մենակ եմ նախագիծին «контрибьютил» (նպաստել): Ես ներողություն եմ խնդրում այն բանի համար, որ չեմ օգտագործում ճիշտ ռուսական բառեր, բայց երբեմն դժվարանում եմ գտնել ուրիշ ալընտրանք: Եվ հետո, երբ նախագիծն արդեն հանձնվեց հանրության դատին, մարդիկ ամբողջ աշխարհում նույնպես սկսեցին դրան «контрибьютить» (նպաստել): Նրանք թարգմանեցին նախագիծը չիներեն, պարսկերեն, գերմաներեն, ֆրանսերեն: Նախագիծը այժմ թարգմանված է 17 լեզուներով, չնայած մեկնարկից անցել է չորս ամիսից էլ քիչ: Օգտատերերի քանակը հաշվարկվում է տասնյակ հազարներով: Դա դեռ հարյուր հազար չէ, մենք հլա դեռ գնում ենք դեպի այդ նշակետը:
    
    

- Որքան ժամանակ է ծախսվել LibreTaxi-ի ստեղծման համար:
    
     - Ամենասկզբում ես ուզում էի դա անել արագ, երկու ամսում: Բայց երկու ամիս անց ես հասկացա, որ դրա համար կպահանջվի ավելի շատ ժամանակ: Երեք ամիս անց հասկացա, որ նույնիսկ կպահանջվի էլ ավելի շատ ժամանակ: Ամենից առաջին տարբերակն արդեն պատրաստ էր մոտ ութ ամիս անց, նույնիսկ յոթից մի քիչ ավել հետո: Ի վերջո վերջնականապես ես այն թողարկեցի ու հանձնեցի հանրության դատին ինը ամիս հետո: Այսինքն սա կարծես մի երեխա լինի (Ծիծաղում է):
    
    

- Դուք ասացիք, որ այժմ LibreTaxi-ն տասնյակ հազարավոր օգտատերեր ունի: Դուք կարո՞ղ եք պարզաբաել, թե բուն որքա՞ն:
    
     - Ես այսպես կասեմ. «Հիսուն հազար դեռ չկա»: Հասկանալի է, որ կա ավելի քան տասը հազար: Սակայն ճշգրիտ թիվը դեռ շատ անորոշ է, քանի որ ինչ-որ մեկը ընդգրկվեց, մոռացավ և այլն: Ես չեմ ուզում անվանել ճշգրիտ թիվը, քանի որ պատրաստվում եմ մաքրել տվյալների բազան և ինձ համար պարզել այդ թիվը, թե ճշգրիտ ինչքա՞ն օգտատերեր կան, որոնք այնտեղ ինչ-որ բան անում են: Ներկայումս շաբաթական ունենք ավելի քան 1000 ուղևորափոխադրում:
    
    

- Ինչպիսին է նրանց աշխարհագրությունը:
    
    

- Մենք շատ օգտվողներ ունենք այժմ Իրանում, ըստ երևույթին, քանի որ Telegram-ը շատ տարածված է Իրանում: Այնտեղ մենք ունենք բարձր կոնցենտրացիա, և՜ վարորդների և՜ ուղևորների: Ինչպես նաև Ֆրանսիայում, ըստ երեվույթին, այնտեղ նույնպես բավականին տարածված է Telegram-ը: Ես տեսնում եմ նաև, որ կա ինչ-որ շարժում Թայվանում: Թայվանում իշխանությունները վերջերս արգեափակել են Uber-ը և հիմա վարորդները, ինչպես ես եմ հասկանում, փորձում են փնտրել այլընտրանք: Հետաքրքրական է, որ ես կարողացա օգտագործել հավելվածը Սան-Ֆրանցիսկոյում, քաղաք, որտեղ ես հիմա ապրում եմ: ԱՄՆ-ը իսկզբանե շատ յուրօրինակ ու ոչ հասարակ շուկա է, և այս քաղաքը հայրենիքն է նման բիզնես-մեկնարկների ինչպիսին է Uber-ը և Lyft-ը: Բայց այնուամենայնիվ, հավելվածը աշխատում ու երբեմն ակտիվանում է: Բավականին զվարճալի զգացումներ են, գիտե՞ք, երբ երթևեկում ես Սան-Ֆրանցիսկոյով ոչ Uber-ով, այլ LibreTaxi-ով, օգտագործելով մի ծառայություն, որ դու ինքդ ես ստեղծել:
    
    

Արդարացրե՞ց իրեն արդյո՜ք, իսկզբանե ընտրված ռազմավարությունը: Ի վերջո, սկզբից դուք ուզում եիք ստեղծել հավելված հեռավոր ռեգիոններում ուղևորափոխադրումների համար, սակայն, դատելով ըստ ծածկույթի, հավելվածը սկսում է արագօրեն տարածվել համաշխարհային մայրաքաղաքներում:
    
    

- Այո՜, ես նկատեցի, որ հավելվածի կիրառման պահանջարկը սկսեց հայտնվել քաղաքներում: Իսկզբանե հավելվածը արվել էր հեռավոր դժվար հասանելի շրջանների համար, բայց հետո գնաց և Հարավային Ամերիկայում և էլի ինչ-որ քաղաքներում: Ես չէի սպասում, որ այդպիսի հետաքրքրություն կլինի: Բայց երբ ես սկսեցի աշխատել հավելվածի վրա, ես հասկանում էի, որ դժվար կլինի մրցակցություն կազմել Uber-ին, դրա համար էլ, իսկզբանե այնպես արեցի, որ պլատֆորմը լինի բաց ելակետային կոդով, այնժամ դա կհանգեցնի ավելի մեծ հետաքրքրության և նրան ավելի հեշտ կլինի տարածել: Դա աշխատեց, մարդիկ անում են հավելվածի հարմարեցված վերսիաներ և, այդ թվում օգտագործում այն իրենց քաղաքներում:
     Օրինակ, մի տղա Նիգերիայից հարմարեցրել է հավելվածը ու կազմել ծրագիր, որով մարդիկ Uber-ի սկզբունքով կարող են վառելիք հասցնել միմյանց:
     Երթևեկում ես մոտոցիկլետով դու ինչ-որ տեղ Նիգերիայով և հանկարծ քո բենզինը վերջացավ: Ի՞նչ անել, անհասկանալի է: Բայց շուջ բոլորը կան մարդիկ, որոնց մոտ դրված է նույնպիսի ծրագիր, և որոնք կարող են դառնալ վառելիքի մատակարար: Այսինքն, մարդն իր բջջային հեռախոսից ուղղակի ասում է. «Ահա ես այստեղ կանգառել եմ և իմ մոտ վերջացել է բենզինը»: Նա, ով շրջակայքում նրա կողքին մոտ է գտնվում, մոտենում և վաճառում է վառելիք: Այսինքն բաց ելքային կոդը ինձ ոչ միայն թույլ է տալիս առաջխաղացնել ծրագիրը, այլև աշխատել, այսպես ասած, ի շահ ամբողջ մոլորակի բնակչության:
    
    

- Չի՞ հակասում արդյոք ծառայությունը ուղևորային փոխադրումների բնագավառում օրենսդրական սահմանափակումներին:
    
    

- Օրենսդրական սահմանափակումները բոլոր երկրներում տարբեր են: Մի մարդու, ով աշխատում է ծրագրի վրա, անհնար է հաշվի առնել բոլոր երկրների բոլոր օրենսդրական սահմանափակումները, և ես չունեմ այդ քանակի մարդկային ռեսուրսներ այդ խնդրին լուծում տալու համար: Սա առաջին: Եվ երկրորդը, ես գտնում եմ, որ LibreTaxi-ին դա ծառայություն չէ ինչպես Uber-ը: Մենք չե՜նք վերցնում ոչ մի միջնորդավճար, ամեն ինչ աշխատում է բացարձակ անվճար: Բացի այդ, ուղևորները և վարորդները կարող են համաձայնության գալ իրար հետ և ընդհանրապես մեկը մյուսին անվճար տեղափոխել: Ես գտնում եմ, որ LibreTaxi-ին դա ավելի շուտ կոմունիկացիոն շփման ու ազատ հաղորդակցման ծառայություն է: Ամեն ինչ աշխատում է Telegram-ի միջոցով: Իսկ ի՞նչ է Telegram-ը: Telegram-ը դա մի շփման հարթակ է: Մենք արդեն տեսել ենք փորձեր շատ երկրներում սահմանափակելու Telegram-ը և վերցնելու այն հսկողության տակ: Միևնույն ծամանակ շատ երկրների իշխանություններ ցանկանում են կարդալ մարդկանց Telegram-հաղորդակցությունները, բայց Telegram-ի հիմնադիր Պավել Դուրովի դիրքորոշումը կայանում է նրանում, որպեսզի կանխի ու չթողնի նման երևույթներ: Հնարավոր է, որ ինչ-որ երկիր և կարող է մտցնել ու պարտադրել սահմանափակումներ անվանապես ընդդեմ LibreTaxi-ի, բայց դրանով իսկ նրանք առաջին հերթին սահմանափակումներ կմտցնեն Telegram-ի դեմ, իսկ դա կլինի խոսքի ազատության սահմանափակում:
    
    

- Ինչպե՞ս կարելի է վստահ լինել անվտանգության մեջ, եթե վարորդները ոչ մեկի կողմից չեն վերահսկվում և փաստորեն նրանք կարող են ուղևորափոխադրող դառնալ ընդամենը մեկ րոպեում:
    
    

- Ցավոք, ապահով և անվտանգ ծառայություն նույնիսկ մեծ փողերի պայմաններում անել չի ստացվի: Եկեք նայենք Uber-ին, դա ամենահասրակ օրինակն է: Ընկերությունը, որը ծախսում է իր զարգացման վրա մեծ քանակության գումար՝ նրա մոտ 2016 թվականին մի կորուստ եղավ 2 միլիարդ դոլլարի չափով, անգամ այդ պայմաններում էլի նրանք չկարողացան ապահովել իրենց սպասարկման անվտանգությունը: Եթե դուք փնտրեք Google-ում, օրինակ, ապա դուք կարող եք տեսնել, որ մշտապես ինչ-որ խնդիրներ են ծագում այդ Uber-վարորդների մոտ: Մի վարորդ հարվածել է ինչ-որ մեկի գլխին, իսկ մյուսը ինչ-որ մի բան գողացել: Իսկ LibreTaxi-ում դեռևս նման բաներ տեղի չեն ունեցել: Եվ հասկանալի է, որ եթե դու՜ք նստում եք տաքսի, ապա դու՜ք կախված եք տաքսու վարորդից: Իդեպ, դու՜ք հո չեք վախենում տաքսի բռնել ինչ-որ տեղ քաղաքում մետրոյի մոտ, չնայած այն հանգամանքին, որ դու՜ք ոչինչ չգիտեք տվյալ վարորդի մասին: Եվ, եթե դու՜ք նստել եք LibreTaxi, ապա դուք ունեք վարորդի հեռախոսահամարը, ինչպես նաև նրա օգտանունը Telegram-ում: Այսինքն, եթե դու՜ք օրինակ որևե բան մոռացել եք մեքենայում, ապա միշտ կարող եք զանգահարել վարորդին: Այնպես որ, LibreTaxi-ին այժմ ավելի բարձր է անվտանգության մակարդակով, քան ուղևորափոխադրումների գծով ոչ-օֆիցիալ ծառայություն մատուցող դասական վարորդները, այսպես ասած, «բոմբիլաները» մետրոյի մոտ:
    
    

- Մեր ընթերցողները FaceBook-ում գրում են, որ LibreTaxi-ն ըստ հայեցակարգի նման է BlaBlaCar-ին և Indriver-ին: Դուք կարո՞ղ եք պատասխանել, թե LibreTaxi-ին սկզբունքորեն ինչքանո՞վ է տարբերվում այդ ծառայություններից:
    
    

- Կարելի բերել այսպիսի համեմատություն, ինչո՞վ է տարբերվում Microsoft Office-ը - Libre Ofiice-ից: Libre Office-ը դա Microsoft Office-ի բաց կոդով տարբերակն է, որը նույնպես աշխատում է փաստաթղթերի հետ: Այնտեղ կա և՜ Excel, և՜ Word. Բայց տարբերությունն այն է, որ Libre Offcie-ը ի սկզբանե անվճար պռոդուկտ է, որը չի վերցնում որևե գումար և հրաշալի աշխատում է: Եթե դուք օգտագործում եք Microsoft Office, ապա դուք ստանում եք բարձր մակարդակի ծառայություն, բայց դուք պետք է վճարեք դրա համար: LibreTaxi-ին և այլ ծառայություններին կարելի է համեմատել այսպիսի կոնտեքստում: LibreTaxi-ի նախասկզբնական փիլիսոփայությունը դա վարորդներին հարթակ տալն է որը միշտ աշխատելու է անվճար, որին նրանք միշտ կարող են ապավինել: Հիմա ես դիմել եմ Կալիֆորնիայում գտնվող մի շահույթ չհետապնդող (non-profit) մեկնարկային աքսելերատորի և ես արդեն անցել եմ առաջին փուլը, տեսնենք ինչ կլինի հետո: Եթե ծառայությունը լինի շահույթ չհետապնդող բոլորը կհասկանան, թե ինչպե՞ս և ինչու՞ է այն աշխատում: Այս պահին ես ներկայացնում եմ այս ծառայությունը որպես անկախ մշակող-զարգացնող հեղինակ, չնայած այն հանգամանքին, որ մարդիկ ամբողջ աշխարհից արդեն օգնում են ինձ և՜ կոդի հետ կապված, և՜ թարգմանությունների:
    
    

- Դուք ներդնու՞մ եք ինչ-որ բան այս նախագծում բացի Ձեր աշխատուժից ու ժամանակից: Ունե՞ք Ձեր սերվերները: Ընդհանրապես որքանո՞վ են դրանք ծախսատար:
    
    

- Անձնական սերվեր կա, այո: Բայց այդ սերվերը, այսպես ասենք, կոպեկներ են ի համեմատ այն բանի հետ, թե որքա՞ն ժամանակ է ծախսված եղել ծառայության ստեղծման համար: Եթե այդ ժամանակը փոխակերպել գումարի և համեմատել սերվերի արժեքի հետ, ապա կստացվի ընդհանրապես առոչինչ: Սերվերը, ի դեպ, այդպիսին էլ մի ցնցող չէ: Եթե ինչ-որ մեկը ցանկանա ստեղծել իր անալոգային LbreTaxi-ին կամ մի փոքր ձևափոխված տարբերակը, ապա նա կարող է դա անել ընդհանրապես առանց սերվերի: Այս ծրագիրը կարող է աշխատել ձեր տան համակարգչի վրա և օգտագործել անվճար տվյալների բազան: Ինչ վերաբերում է մյուս ծախսերին, օրինակ, ես ծախսել եմ մոտ 100 դոլլար ֆորումներում գովազդային գրառումների հրապարակման համար, բայց դա արվել է ավելի շատ փորձարկման նպատակով: Այսինքն, բացի իմ ժամանակից ու ջանքերից, ես ոչինչ այս նախագծում չեմ ներդնում, այն զարգանում է ինքն իրեն, նույնիսկ այն ժամանակ, երբ ես քնած եմ: Արթնացա, և այնտեղ արդեն կան մի քանի հարյուր օգտատերեր ավելի շատ:
    
    

- Այսի՞նքն, հետագայում դուք չե՞ք պատրաստվում այն փոխարկել փողի՝ մոնետիզացնել նախագիծը:
    
    

- Դա հակասում է նրա գաղափարին: Ըստ էության, այժմ դա ինչ-որ կերպ դարձել է շատ տարածված ու համընդհանուր, որ եթե կա ինչ-որ մի նախագիծ, ապա անհրաժեշտ է պարտադիր այն մոնետիզացնել: Ես գտնում եմ, որ ոչ ամեն մի նախագիծ պետք է փոխակերպել փողի, և որ նրա փիլիսոփայությունը շատ ավելի կաևոր է, քան մոնետիզացումը ու նույնիսկ օգտվողների քանակը: Եթե մենք նայենք, օրինակ Linux-ին, ապա, երբ Linux-ը ստեղծվել է ոչ ոք չի մտածել այն մասին, որպեզի մոնետիզացնի այն: Linux տեղծողը պարզապես եկավ ինչ-որ գիտաժողովի և ասաց. «Տեսեք, թե ինչ թույն է՝ ցնցող»: Ես անում եմ նույն բանը: Ես հավելված եմ գրել ու ասել. «Տղերք, նայեք, թե ինչ ցնցող է ու թույն, դուք կարող եք օգտագործել այն»: Ես կարծում եմ, որ սա պետք է աշխատելով-գործի և, որ մենք կհավաքենք կրիտիկական զանգված շատ քաղաքներում, նույնիսկ եթե մենք չունենանք ոչ մի գովազդային բյուջե, եթե մենք պարզապես օրգանապես զարգանանք: Ես կարծում եմ, որ դա միանգամայն հնարավոր է՝ հավաքել մեկ միլիոն օգտվողներ 2-3 տարվա ընթացքում: Երբ ես նոր էի անում այս նախագիծը, ես պլան ունեի հավաքել տասը հազար օգտատեր մեկ տարվա ընթացքում: Ստացվեց ընդամենը մեկ ամսում:
    
    

- Ձեզ վրա դուրս եկե՞լ են ինչ-որ ներդրողներ:
    
    

- Այո, հենց-որ դուք հայտնվում եք նորություններում ներդրողները իրենք են գալիս: Որոշ մարդիկ, ի դեպ, դժգոհում են, որ իրենք չեն կարողանում ոչ մի կերպ գտնել որևե ներդրողի: Իմ խորհուրդն է նրանց: երեվացեք լուրերում, գնացեք ռադիոկայաններ Ձեր նախագծով և ներդրողները իրենք վազելով կգան ձեզ մոտ, իհարկե, եթե ձեր առաջարկը հետաքրքրական է:
     Իմ դուռը բախել են շատ ներդրողներ, բայց նրանցից մեծ մասը մտածում է առաջին հերթին մոնետիզացիայի մասին: Ներդրողներից և ոչ մեկը, որոնց հետ ես շփվել եմ, մինչև հիմա դեռ չեն կարողացել ըմբռնել ծրագրի փիլիսոփայությունը: Նրանք աշխատում են փողի հետ և իրենց դա բավականին դժվար է հասկանալ: Եթե նրանք ուզում են ներդրվել նախագծում և դարձնել այն ուղղակի մրցակից Uber-ին, ապա դրանից ոչ մի բան դուրս չի գա: Նման մոդելը չի համապատասխանում LibreTaxi-ին: Բայց ահա անել նախագիծ, որը ամենասկզբից կտարբերվի Uber-ից, Indriver-ից, Yandeks.Taksi-ից, և միայն հետո տեսնել, թե ի՞նչ կարող է աճել այս հողի վրա, ահա սա այն է, որ ես ներդրողներից դեռևս չեմ լսել: Բարեբախտաբար, Կալիֆորնիայում կա շահույթ չհետապնդող հիմնադրամներ, որոնք պատրաստ են հովանավորել սոցիալապես կարևոր ծրագրերը:
    
    

- Ինչպիսի՞ հետագա պլաններ ունեք ծառայության զարգացման գծով:
    
    

- Հնարավոր զարգացման մի քանի ուղղություն կա: Դրանցից մեկը, ծառայության զարգացումն է Facebook-ում, այլ ոչ թե Telegram-ում: Բայց այս գաղափարը ինձ այնքան էլ դուր չի գալիս, քանի որ Facebook-ը միշտ էլ առանձնացել է իր անհավատարմությամբ խոսքի ազատությանը, այսպես ասենք: Այսինքն այնտեղ ինչ-որ մեկին «բամփում են» արգելում, արգելափակում են և այլն...: Ես կարծում եմ, որ եթե LibreTaxi-ին այնտեղ գնա, ապա կա մեծ հավանականություն, որ մենզ պարզապես կարգելափակեն որոշ ժամանակ անց և ջանքերը ապարդյուն կորսված կլինեն:
    
    

Երկրորդ ուղղությունը, դա այն է, որպեսզի ծրագիրը հնարավոր լինի ներբեռնել App Store-ում, Google Play-ում և այդպես շարունակ: Այնպես, որ մարդիկ կարողանան ներբեռնել այն, տեղադրել, դա կլինի ավելի հարմար: Բայց App Store-ի և Google Store-ի դեպքում նույնպես կա արգելափակման հավանականություն:
    
    

Ուստի, ամենայն հավանականությամբ, ես կընտրեմ մի երրորդ ճանապարհ, այն է, կառուցել մի ապակենտրոնացված ծառայություն հիմնված բլոկչեյն-տեխնոլոգիաների վրա՝ ինչպիսին է Ethereum-ը: Այս ուղղությունը շատ լավ է հարմոնիզացվում LibreTaxi-ի բուն փիլիսոփայության հետ: Այսինքն կարելի է ապակենտրոնացնել հավելվածը և այն դարձնել այնպիսին, որ ոչ ոք երբևե չկարողանա կանգնեցնել և/կամ արգելանքի տակ առնել, որպեսզի այն գործի իշխանություններից անկախ, Uber-ից անկախ, դատարաններից անկախ և նույնիսկ անկախ իմ անձնից:

Promote this post
The article published in the Spokesperson project.
Sign up and publish your articles.
Like
1
Dislike
0
5380 | 0 | 0
Facebook